Monday, February 15, 2010

WOW, AMAZING!

Baru blk Family Day Palapes TD kt Sedim..
fuhh..best dow! 1st time beraktiviti dlm keadaan relaks and happy..
enjoy gila..

13 Feb 2010

bertolak dkt kul 9, lepas sarapan, 1 3ton, 2 keta, 1 van palapes udara (pinjam daa)..
aku nek van ngan atie, jalilah, inter ladies, stap rusman driver..
smpi dkt kul 11 sbb singgah kt Petronas and tunggu yang lambat..kata konvoi..mesti la sm2 kn..
smpi ja set up tmpt tdo @ khemah yg disediakan..
pas2 lunch, tgh hari, ada relaks jungle treking ngan En Anuar; instructor Sedim and crew, just jln2 tgk waterfall tp ada task la; cri 3 tumbuhan yg dikenali by family..bley thn la..
lpa plak, family aku, diketuai M, aku, Mamu, Sapaq, Pati, Fikah ngan Syafiq
pas2 blk, buat Water Confident; ic En Nasir, penghulu camp..wahaha..terkapai2 gak aku..
pas2 mandi Sg la..apa lg..best2!
mlm ada Water Rafting's class by Mr Nasir again..
mula2 cam ngantok, tp bley thn la org tua niyh, (jgn marah aa)..
asyk gelak2 ja..pas2 karaoke ngan geng2 senior n inter
tdo awal sbb postponed nightwalk..

14 Feb 2010

Bangun subuh, senaman pagi oleh Stap Manaf..ringan2 ja..sarapan.
divide pada 2 group untuk Rafting..aku group 2, so diisi dgn Abseiling..oleh En Anuar
quite bored sbb kena tggu turn..huhu..xmencabar sgt..cewahh..(pdhal terhegeh2 gak aku..haha)
pas2 water rafting..naek ngan Aifaa, Kobin ngan Syafiq, skipper; xtaw nama..haha..yg bdn besar2+suka gelak2 tu..
ni la aktiviti yg WOW! AMAZING~ gila best!
raft xterbalik pon~ siyes rs nk wt lg..best kot!
pengalamn plg best la..
ada tyme pas terjun jeram tinggi 2 en Wow! amazing yg jd skipper kami..nama beliau Sham..
ayat dia: apabila ditimpa musibah, don't panic! hehe..
haha..suma pon igt..sempoi gila bro ni..
lupa lg nk cta part best..ada sorg skipper muka cam Adam AF2..
sumpah xtpu..haha..bdk2 ni pggl dia Adam..
ptg mandi sg la cm besa..pas2 free..siap tdo smpi sejam lbey..ptg men game cket ngan Pak Ngah, tokey Sedim..enjoy la..
start preparation BBQ..pas isyak mkn, persembahan, suma super senior setiap family kna karok..family aku? aku la..huhu..juri; Stap Manaf, Tuan Fazly ngan En nasir..
bkn bley plh lagu..cabut no, dpt CD, pilih no lg tuk track lagu..
cuba teka aku dpt lagu apa? My Heart! lagu Irwansyah ngan Acha..nasib sbb aku taw lgu 2..huhu
bkn slaloo beb aku nyanyi n wt sporting cam smlm..markah ke-2 tertinggi kot! haha..
terkejut aku bila En Nasir bg 8/10..so tmbh ngan markah M, kmi lead suma family..harapan cerah tuk menang keseluruhan..hehe..
mlm night walk..simple & relaks..
tdo..

15 Feb 2010

sprt biasa, bgn Subuh, senamrobik diiringi lagu oleh Stap Manap, dia blasah ja step..
enjoy~ all out btol Stap..=)
pas2 ready tuk Explorace, task; cari 5 perkara: daun tongkat ali, kacip fatimah, lengkuas hutan, pokok Kulim ngan serangga..group 1st!
mmg mantap la..pas2 kena ttp mata ngan kain..
smpi lumpur..igt besa2 ja..skali bila suma da smpi dia suh bkk mata,
Mak Oiii! suma dh jadi zombie coklat!
haha..sempoi~ Sedim terbaek..
blk maen cari syiling dlm kotak ulat..senior wakil setiap family..tabik r ladies diorg..
mcm 2la..hehe..
pas2 mandi sg, kemas2 & ready tuk penyampaian hadiah..
demmit! kami no 4! so unfair..nk taw sbb pa?
karok, markah per 30, tp explorace, xkira sp smpi dlu pon, kira bil telur..sebijik 500..xsangka kmi pny kena curik! tggl 3 ja..ms lps lumpur, ada lg 5bjk..sdey2..
mmg klh la kalo cm2..frust siot..
aku ngan M plg frust..dh pulun kot..sdey2..Jay pon kata patot group kmi mng..huhu..
xpala..kira halal la..mng smgt pon ok what?
family 5 terbaek! hidup SENDUDUK UNGU..haha..nama kampong gila..
xpa..yg penting smgt..

wah3x..dh mcm diary kot niyh!
ok, nk tdo..penat la..huhu..
esok blk cuti CNY..selamat bercuti suma..
nk jpa geng2 FORTRESS..rindu~=)

sedikit gamba..




salam..


3 comments:

::SizuKa:: said...

SEDIm memang best!!! tapi, ramai yang meninggal dunia kat situ. macam2 cerita aku dengar..

azaz said...

btoll..best gila..
rafting la plg best..jom2 nnt kita g rmi2..
ada gak yg incharge kami 2 cter psl 2..tp dia kata yg meninggal suma yg g sendri..yg buat xtvt bwh dpa stakat ni slmt la..
yg g sendri 2 mcm2 hal la dpa cter..kalo nk cter, smpi esok pon xhbs ni..haha..

Sukahatiadam said...

kalau nak p mani rafting. visit my blog.. u may find a good price to do so