Wednesday, November 3, 2010

Kampongku BANJIR!!!

bru taw pg ni Telaga Mas banjir..
kalo kuaq emas xpa gak..huhu
terok gak kali ni..
lg terok dr banjir 2007..

tp alhamdulillah, umah xbanjir
tp bru kol mak td, dia ckp ada org mati..
innalillah..
smoga dia ditempatkan dikalangan org2 beriman..
3 org jatoh sungai..sorg mati lemas..
sian budak 2..tp dh ajal dia kan..

mmg dhsyat sbb sungai melimpah2 dgn derasnya..
pintu air@tandop tenggelam..
astagfirullah hal azim...
smoga kau selamatkn hamba2 mu yg lain ya,allah..

adik aku yg form 1 msh pergi skolah td sbb ada exam..
hrp2 dia slmt pergi slmt pulang..
yg skolah pon, dh banjir, ttp la...haiya'!
adik bwh aku yg nk SPM 2 cuti lg la dia..
xlama lg nk exam dh..

yg bestnya, Pak Njang aku yg dok UPSI 2 bley plak blk umah..
haha..tgh exam week gak kot..
xto la dia nk blk lagu mn..muahaha

ni ada gamba2 aku amek dr fb Tok Ndak aku,
merangkap adik bongsu arwah opah aku..

jln dr kg Bukit nk ke Kg Bukit Teriak(kg aku)
umah aku dkt bukit 2..

sungai santap pecah, lalu melimpah2 dgn derasnya ke kampong2 kt bwh..
yg kanan 2 tandop Pak Din yg tenggelam..

tandop dr ats..
ujung menghala kampong aku..

kedai Pak Hat..tenggelam..

wah! ni dia reporter kejadian..Tok Chik aku..haha
nice la Tok Chik!


sekian..mari stdy~uhuhu




Blogger Templates

3 comments:

MiaSaidin said...

umah ku jua banjir!

azaz said...

yaka?terok ka?kena pindah?

Atikah Raihan Ramly said...

innalillah..mmg teruk aku tgk gambaq2 hg...